Gebruikersvoorwaarden en privacyverklaring

Publicatiedatum: 26/02/2024 



1. Algemeen


Het aanmeldingssysteem is een digitale toepassing die het Agentschap voor Onderwijsdiensten (AGODI) liet ontwikkelen en ter beschikking stelt van initiatiefnemers voor het aanmelden van leerlingen voorgaand aan hun inschrijving in een school. Het aanmeldingssysteem zal de voorkeuren van leerlingen voorafgaand aan het inschrijven registreren.


De initiatiefnemer van de aanmelding zal het aanmeldingssysteem zelf instellen en beheren. De initiatiefnemer zal worden aangeduid door de deelnemende schoolbesturen. 


Het doel van het aanmeldingssysteem is om elk kind toe te wijzen aan de school van zijn/haar hoogste keuze waarvoor het kind (door het aanmeldingssysteem) gunstig geordend is. 


Na afsluit van de aanmeldingsperiode krijgt de aanmelder een e-mail  met het resultaat van de aanmelding, op basis waarvan ze het kind kunnen inschrijven tijdens de inschrijvingsperiode voor aangemelde kinderen. 

Indien de aanmelder geen e-mailadres opgeeft, dan ontvangt de aanmelder een bericht via de post.


AGODI en de schoolbesturen raden de gebruiker aan om deze gebruiksvoorwaarden en het toepasselijke beleid op vlak van gegevensverwerking en gegevensbescherming aandachtig te lezen vooraleer het gebruik van de toepassing verder te zetten.


2. Gebruikersvoorwaarden


De gebruiker van het aanmeldingssysteem aanvaardt automatisch, onherroepelijk en onvoorwaardelijk deze gebruiksvoorwaarden, evenals het beleid op vlak van gegevensverwerking en gegevensbescherming.


2.1. Bekwaamheid van gebruiker en ouderlijk gezag


Door het aanmeldingssysteem te gebruiken, verklaart de gebruiker dat hij/zij, conform het Belgisch burgerlijk recht, bekwaam is om zijn/haar rechten uit te oefenen of – indien minderjarig – dat hij/zij voorafgaande geldige toestemming heeft verkregen van ouder(s) of wettelijke vertegenwoordigers om gebonden te zijn aan deze gebruiks- en privacy voorwaarden.


De beslissingen over een minderjarige worden steeds genomen door de personen die het ouderlijk gezag uitoefenen (zie omzendbrief betreffende ouderlijk gezag in het onderwijs met nummer NO/2005/01 (13AC) van 14/04/2005 ). Wanneer iemand een minderjarige wil aanmelden, heeft deze persoon steeds toestemming nodig van degene die het ouderlijk gezag uitoefent.


2.2. Oneigenlijk gebruik en juistheid van de gegevens


De gebruiker is verantwoordelijk voor de juistheid van de gegevens die geregistreerd worden in het aanmeldingssysteem.

De gebruiker maakt geen oneigenlijk gebruik van het aanmeldingssysteem. Onder oneigenlijk gebruik wordt onder andere verstaan: 

het gebruik van het aanmeldingssysteem volgens hem/haar niet toegekende rechten; 

het opzettelijk invoeren van foutieve gegevens - De persoon die het ouderlijk gezag uitoefent is verantwoordelijk voor het correct en volledig invullen van de gevraagde gegevens in de applicatie. Wanneer nadien blijkt dat een leerling een toewijzing heeft gekregen op basis van verkeerde of onvolledige informatie, kan de leerling zijn recht op inschrijving verliezen;

het meermaals aanmelden van een leerling;

het ongeoorloofd verspreiden van gegevens van andere gebruikers. 


Bij oneigenlijk gebruik zullen de nodige juridische stappen worden ondernomen. 


2.3. Aanmelden via de toepassing en geheimhouding van aanmeldgegevens


Aanmelden gebeurt bij voorkeur via het toegangsbeheer van de Vlaamse Overheid. Maar het is ook mogelijk om aan te loggen via gebruikersnaam en paswoord.

Elke gebruiker dient zorgvuldig om te gaan met zijn gebruikersnaam en paswoord en is tot geheimhouding ervan gehouden. Indien een gebruiker kennis heeft van verlies van een gebruikersnaam of paswoord of van elk ongeoorloofd gebruik door derden van een gebruikersnaam of paswoord, of een dergelijk verlies of ongeoorloofd gebruik vermoedt, neemt hij onmiddellijk alle nodige maatregelen. 

Elke gebruiker blijft aansprakelijk voor alle, rechtstreekse of onrechtstreekse, schade ontstaan door het, al dan niet geoorloofd, gebruik van zijn gebruikersnaam of paswoord dat heeft plaatsgevonden vóór het tijdstip waarop de gebruikersnaam en het paswoord geïnactiveerd werden. 


2.4. Kosten voor gebruik van het systeem


Voor het gebruik van het aanmeldingssysteem is de gebruiker op geen enkel moment een vergoeding verschuldigd.


2.5. Meer info nodig?


Bij vragen over (het gebruik van) de toepassing kan de gebruiker terecht bij de helpdesk via lop.brussel@vlaanderen.be of 02 553 30 20.


2.6. Een klacht?


Voor klachten en vaststellingen over technische fouten en zuiver materiële vergissingen voor of na de definitieve toewijzingen kan de gebruiker contact opnemen met de ombudsdienst inschrijvingen via lop.brussel@vlaanderen.be.


Daarnaast kan de gebruiker en andere belanghebbenden een klacht indienen bij de Commissie inzake Leerlingenrechten bij niet akkoord van een weigering op basis van bereikte capaciteit.

https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/directies-en-administraties/organisatie-en-beheer/commissie-inzake-leerlingenrechten/commissie-inzake-leerlingenrechten-hoe-dien-je-een-klacht-in


3. Privacyverklaring 


In deze verklaring vindt u hoe we uw persoonsgegevens verzamelen, verwerken en gebruiken wanneer u gebruik maakt van de toepassing. 

We nemen uw rechten bij gegevensverwerking ernstig en verwerken uw persoonsgegevens in overeenstemming met de bepalingen zoals die zijn voorgeschreven door de AVG, desgevallend aangevuld door federale en Vlaamse regelgeving over de bescherming bij de verwerking van persoonsgegevens. In deze privacyverklaring trachten we uw vragen met betrekking tot de gegevensverwerking in het kader van het aanmeldingssysteem te beantwoorden.


Wie verwerkt uw persoonsgegevens?


AGODI en de schoolbesturen treden op als gezamenlijke verwerkingsverantwoordelijken. Ieders verantwoordelijkheden zijn vastgelegd in een onderlinge overeenkomst. De gegevens worden verwerkt op basis van het algemeen belang dat aan de verantwoordelijken is opgedragen. 


FrontForce NV is verwerker voor AGODI die instaat voor ontwikkeling, beheer en onderhoud van het systeem en de software.


Als u algemene vragen hebt over de manier waarop we uw persoonsgegevens verwerken, kunt u contact opnemen met de initiatiefnemer van de aanmeldingsprocedure door te mailen naar lop.brussel@vlaanderen.be. U kunt daar ook terecht met opmerkingen en suggesties.


Welke gegevens verwerken we over u en waarom?


In het aanmeldingssysteem verwerken we uw persoonsgegevens. Dat zijn de gegevens die u identificeren of die een band leggen met u als natuurlijke persoon.


Hieronder vindt u een opsomming van de categorieën van persoonsgegevens die we verwerken per categorie van betrokkenen en waarom we deze verwerken:


De ouder:

Identificatiegegevens: nodig voor identificatie en authenticatie

Contactgegevens: nodig om contact op te nemen in geval van vragen bij het aanmeldingsdossier, nodig om het resultaat van de toewijzing te kunnen communiceren.

Bewijsstukken met betrekking tot voorrang (vb. kind van personeel): nodig om een rangorde voor toewijzing te kunnen opmaken.


o Voorrang voor leerlingen met minstens één Nederlandstalige ouder: Leerlingen met minstens één ouder die Nederlands spreekt op ten minste niveau B2 van het ERK. Zij krijgen voorrang voor 65% van het totaal aantal plaatsen in het Nederlandstalig kleuter- en lager onderwijs in Brussel.

Welke documenten: Om te bewijzen dat u als ouder genoeg Nederlands spreekt, hebt u twee soorten documenten nodig:

1. Een bewijs van uw kennis van het Nederlands. Dat kan via een van de volgende documenten:

een Nederlandstalig diploma van minstens secundair onderwijs

een Nederlandstalig getuigschrift van het tweede leerjaar van de derde graad secundair onderwijs of een gelijkwaardig Nederlandstalig studiebewijs

een bewijs dat de ouder minstens een niveau Nederlands B2 heeft: een studiebewijs van een school of een niveau-attest van het Huis van het Nederlands

een SELOR-attest van ‘voldoende kennis’ van het Nederlands, of hoger

een bewijs dat de ouder 9 jaar regelmatig les heeft gevolgd in het Nederlandstalig lager en secundair onderwijs (een attest van de scholen)

2. Een bewijs van de relatie tussen de ouder en de aangemelde leerling. Vraag twee documenten bij uw gemeentebestuur:

een kopie van de kids-ID

en een kopie van de geboorteakte of een attest van gezinssamenstelling (uittreksel uit het bevolkings-, vreemdelingen- of wachtregister)


o Voorrang voor de ondervertegenwoordigde groep: Leerlingen met een GOK- of niet-GOK-profiel. GOK staat voor ‘gelijke onderwijskansen’. In sommige scholen is er voorrang voor leerlingen met een GOK-profiel (‘GOK-leerlingen’). In andere scholen is er voorrang voor leerlingen met een niet-GOK-profiel (‘niet-GOK-leerlingen’).

Wie heeft voorrang?

- Uw kind is een ‘GOK-leerling’ als

de moeder van het kind geen diploma secundair onderwijs heeft (de moeder verklaart op eer dat zij geen diploma secundair onderwijs of hoger heeft door ‘ja’ te antwoorden op de vraag)

of als het gezin een schooltoeslag kreeg in het vorige schooljaar of het huidige schooljaar.

- Uw kind is een ‘niet-GOK-leerling’ als

de moeder van het kind minstens een diploma secundair onderwijs heeft 

en als het gezin geen schooltoeslag kreeg in het vorige schooljaar en het huidige schooljaar.

Waar hebt u voorrang?

- Er is voorrang voor ‘GOK-leerlingen’ in scholen waar er minder GOK-leerlingen zitten dan gemiddeld in het Nederlandstalig onderwijs in Brussel. GOK-leerlingen hebben hier voorrang tot maximaal 20% van het totaal aantal plaatsen. Niet-GOK-leerlingen hebben hier geen voorrang.

- Er is voorrang voor ‘niet-GOK-leerlingen’ in scholen waar er meer GOK-leerlingen zitten dan gemiddeld in het Nederlandstalig onderwijs in Brussel. Niet-GOK-leerlingen hebben hier voorrang tot maximaal 20% van het totaal aantal plaatsen. GOK-leerlingen hebben hier geen voorrang.

- Wilt u weten of er voorrang is voor GOK- of niet-GOK-leerlingen in de scholen waarvoor u wilt aanmelden? In het overzicht van de vrije plaatsen kan u zien hoeveel vrije plaatsen er zijn voor uw voorrangsgroep (GOK of niet-GOK).

Welke documenten? U hebt deze documenten nodig om de voorrang te krijgen:  

- GOK-leerling: 

een bewijs dat het gezin een schooltoeslag (Groeipakket) kreeg in het vorige schooljaar of in het huidige schooljaar.


o De controle bestaat uit twee delen. 


Deel 1: 

Als u invult dat u voldoet aan de criteria voor een voorrangsgroep waarvoor u documenten dient te bezorgen, dan moet u de vereiste documenten bij de aanmelding uploaden. Kan u deze documenten bij de aanmelding niet uploaden, dan heeft u nog 3 werkdagen de tijd. 

Als u niet tijdig de juiste documenten aan het LOP bezorgt, dan zal de aanmelding van uw kind wel behandeld worden, maar heeft u geen recht op de voorrangsplaatsen. M.a.w. u zal geen aanspraak kunnen maken op een voorrangsplaats voorbehouden voor leerlingen van wie een ouder het Nederlands in voldoende mate machtig is. Of u zal geen aanspraak kunnen maken op een voorrangsplaats GOK of niet-GOK en de aanmelding van uw kind zal behandeld worden samen met de overige leerlingen. 


Deel 2: 

Het tweede deel van de controle gebeurt door de school. Wanneer u zich na de toewijzing in de school aanbiedt om uw kind in te schrijven zal de school controleren of de ingevulde gegevens correct en volledig zijn. Daarnaast controleert de school ook de adresgegevens (domicilie- of werkadres).

Breng daarom volgende documenten mee naar de school: 

· dit toewijzingsbericht

· de identiteitskaart van uw kind of een kleefbriefje van het ziekenfonds

· de contactgegevens van de ouder(s)

· bewijs van domicilie- of werkadres

· indien van toepassing, het (gemotiveerd) verslag buitengewoon onderwijs van het kind

Bij valse verklaringen over de aanmelding kunt u uw rangordening verliezen.


Leerling die wenst aan te melden:

Identificatiegegevens: nodig voor identificatie en authenticatie

Adresgegevens: domicilieadres en/of werkadres van een ouder, nodig voor de afstandsberekening tot de gekozen scholen om een rangorde voor toewijzing te kunnen opmaken. Let op! Lokale afspraak voor het LOP Brussel BaO betreffende de adresgegevens (domicilie- en werkadres) van de leerling die wenst aan te melden:

o Wanneer u als ouder een domicilie- en/of werkadres invult kan er slechts 1 huisnummer ingevuld worden opdat het systeem de afstand tot de school kan berekenen. De helpdesk van het LOP Brussel BaO zorgt voor de validatie van de adresgegevens. Voor een vlot verloop van deze controles maakte de stuurgroep van het LOP Brussel BaO onderstaande afspraken wat betreft domicilie- en/of werkadressen waarbij 2 huisnummers ingevuld werden:

Bij 2 aaneensluitende even of oneven huisnummers, zal de helpdesk het eerste huisnummer weerhouden en het tweede huisnummer schrappen (vb. Brusselstraat 12-14 - de helpdesk schrapt huisnummer 14 en behoudt huisnummer 12)

Bij een langere reeks even of oneven huisnummers, zal de helpdesk het middelste huisnummer weerhouden (vb. Brusselstraat 12-16 - de helpdesk past het huisnummer aan naar 14).

o Wanneer het niet mogelijk is voor het systeem om een afstand te berekenen op basis van een werkadres, zal de helpdesk voor alle gemaakte schoolkeuzes nagaan of het ingevulde werkadres verder gelegen is dan het domicilieadres. Is dit het geval? Dan zal het kind hoe dan ook een plaats krijgen (een toewijzing of een plaats op de wachtlijst) aan de hand van het dichterbij gelegen domicilieadres. De helpdesk zal in dat geval het werkadres dan schrappen uit het dossier, vermits het geen impact zal hebben op het toewijzingsresultaat.

Voor elke wijziging die aangebracht wordt in het dossier van een kind, ontvangt de ouder een algemene mail om hierop te wijzen.

Aanmeldingsgegevens zoals keuze school, gegevens m.b.t. voorrang, bewijsstukken m.b.t. voorrang, gegevens voor ordening: nodig om een rangorde voor toewijzing te kunnen opmaken.

Resultaat van rangordemotor (toewijzingslijst, toewijzingsbericht, weigeringsdocument): nodig om het resultaat van de toewijzing te kunnen communiceren.

Inschrijvingsstatus van de leerling: nodig om een actueel zicht te hebben op het aantal geweigerde leerlingen binnen het aanmeldingsinitiatief met het oog op eventuele uitbreidingen van capaciteit. Nodig om ouders een actueel zicht te bieden op de plaats van hun kind op de weigeringslijst.


Andere personen die betrokken zijn bij de aanmeldingen zoals initiatiefnemer, schoolmedewerker, helpdeskmedewerker, additionele personen die de ouder toevoegt:

Identificatiegegevens: nodig voor identificatie en authenticatie


Alle gegevens kunnen ook gebruikt worden in het kader van evaluatie en monitoring van het aanmeldingssysteem. 


Foute gegevens


Het kan zijn dat de informatie die u terugvindt in het aanmeldingsportaal onjuist, verouderd of onvolledig is.

De aanmelder of enig ander persoon met toegang tot het dossier kan tijdens de ‘Aanmeldingsperiode’ zijn aanmeldingen wijzigen (vb. een extra school toevoegen, verwijderen of de volgorde veranderen), bijkomende personen toevoegen of andere gegevens aanpassen. Van elke wijziging in het dossier krijgt de aanmelder een bericht via e-mail.


Cookies


We verwerken bij het gebruik van het aanmeldingssysteem ook gegevens door middel van cookies. Cookies zijn kleine gegevens- of tekstbestanden die op uw computer of mobiele apparaat worden geïnstalleerd wanneer u een website bezoekt of een (mobiele) toepassing gebruikt. De cookies die gebruikt worden, zorgen voor een optimale werking van de website of toepassing en worden niet gebruikt voor andere doeleinden.


Hieronder vindt u een overzicht van de cookies die gebruikt worden binnen het aanmeldingssysteem.


1. Authenticatie Cookies

 

Naam

OP_Token

CA_Token 

Verifier_code

Doel

Deze cookies optimaliseren het authenticatieverkeer over de verschillende servers van het aanmeldportaal. Het systeem gebruikt deze cookies om de gebruiker bij de verschillende servers te kunnen authenticeren

Type

Cookie

Domein

<initiatief>.aanmelden.vlaanderen

Verwerker

AGODI

Geldigheid

Sessie

Naam

Vo-taalkeuze 

VOGTIANONUSER

Doel

Deze cookies zijn afkomstig van het Vlaamse toegangsbeheer (ACM/IDM)

Type

Cookie

Domein

.vlaanderen.be

Verwerker

Vlaamse Overheid

Geldigheid

1 maand


2. Technische Dotnet Cookies


Naam
.OP.Session 
.SP.Session
.AspNetCore.Antiforgery.xxxx
Doel
Dit zijn standaard sessie-gebaseerde cookies van Microsoft dotnet om de veiligheid te garanderen en de correcte browser/eigenaar te kunnen verifiëren.
Type
Cookie
Domein
<initiatief>.aanmelden.vlaanderen
Scholenportaal.aanmelden.vlaanderen
Verwerker
AGODI
Geldigheid
Sessie

Hoelang bewaren we uw persoonsgegevens?


Volgens de algemene regel mogen we uw persoonsgegevens alleen bewaren tijdens de periode waarin ze noodzakelijk zijn om bepaalde diensten te verlenen.  De persoonsgegevens worden maximaal twee jaar na de aanmelding bewaard. Deze termijn is nodig voor het ordenen, toewijzen en opvolgen van de inschrijving. Na verloop van die verjaringstermijn worden de gegevens verwijderd, tenzij ze van historisch, cultureel of algemeen belang zijn. 


Wie kan uw persoonsgegevens zien?


Er zijn verschillende rollen binnen de applicatie die verschillende rechten hebben wat betreft toegang  tot de persoonsgegevens. Hieronder overlopen hoe de rollen worden toegekend en welke rechten ze uitoefenen.


Beheerder: 

Wie? Alle scholen van het samenwerkingsverband duiden één of enkele personen aan die de centrale opvolging van het aanmeldsysteem op zich neemt.

Toegang? Een beheerder kan alle leerlingendossiers inzien en heeft ook toegang tot het digitale logboek.


Helpdeskmedewerker:

Wie? De helpdeskmedewerker wordt aangeduid door de beheerder.

Toegang? Een helpdeskmedewerker kan alle leerlingendossiers inzien om vragen van gebruikers bij de aanmelding te kunnen beantwoorden. Het is ook mogelijk dat de helpdeskmedewerker een controle uitvoert op de gegevens mbt de voorrang. 


Medewerker van een school:

Wie? De medewerker van een school wordt aangeduid door de directeur van een school.

Toegang? De medewerker kan een eventuele controle uitoefenen op de voorrang broer/zus en/of voorrang voor kinderen van personeel. De medewerker heeft toegang tot de toewijzingslijst op het niveau van de vestigingsplaats van de eigen school met het oog op de verdere inschrijving in de school.

De medewerker ziet niet voor welke andere scholen de leerling zich aanmeldde en welke voorkeurorde.


Directeur van een school:

Toegang? De directeur kan zien wie beheerder is voor het samenwerkingsverband waar ze deel van uitmaken en kan een medewerker van de school aanduiden. Deze rol heeft geen toegang tot leerlingengegevens.


Applicatiebeheerder AGODI:

Toegang? Deze rol maakt een nieuw samenwerkingsverband aan en voegt de betrokken scholen toe.

De applicatiebeheerder kan enkel de beheerder(s) per samenwerkingsverband zien, geeft feedback over de kwaliteit aan het aanmeldingsinitiatief en heeft geen toegang tot leerlingengegevens. 


Het is mogelijk dat we voor bepaalde specifieke diensten een beroep doen op derden, die uw gegevens verwerken. We bezorgen uw gegevens aan die verwerkers, zodat ze de dienst in kwestie kunnen verlenen. We oefenen daar op elk moment controle uit. We sluiten met deze verwerkers een verwerkersovereenkomst af in overeenstemming met artikel 28 van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming).


Indien deze gegevens gedeeld worden met andere partijen, dan gebeurt dit enkel nadat hiervoor een protocol wordt afgesloten tussen de betrokken instanties, zoals bedoeld in artikel 8 van het decreet betreffende het elektronisch bestuurlijke gegevensverkeer van 18 juli 2018.  Afgesloten protocollen zullen via deze privacyverklaring worden gepubliceerd.


Hoe worden uw persoonsgegevens beveiligd?


We nemen de passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot jouw persoonsgegevens te vermijden. Dit omvat minstens volgende beveiligingsmaatregelen: sterk uitgebouwd rollen en rechtenbeheer achter ACM/IDM die de toegang tot de gegevens tot een minimum beperkt, logging, encryptie, performance testen, pentesten, beveiliging van de netwerkinfrastructuur, fysieke beveiliging van het datacenter.


Wat zijn uw rechten?

U hebt verschillende rechten bij de verwerking van persoonsgegevens, met name:

het recht op inzage in uw persoonsgegevens;

het recht op verbetering van uw persoonsgegevens;

het recht op verwijdering van uw persoonsgegevens;

het recht om uw toestemming in te trekken en het recht om u te verzetten tegen een verwerking.

Elk verzoek dient u te richten naar de initiatiefnemer van de aanmeldingsprocedure. Dit kan per e-mail naar lop.brussel@vlaanderen.be. We vragen dan een bewijs van uw identiteit zodat uw gegevens niet worden meegedeeld aan iemand die er geen recht op heeft.


In het beginsel heeft u het recht niet te worden onderworpen aan een uitsluitend geautomatiseerd besluit waaraan rechtsgevolgen zijn verbonden of dat de betrokkene in aanmerkelijke mate treft. Het toewijzen van de leerlingen door de ROM is een soort van geautomatiseerde besluitvorming die wel is toegestaan omwille van de decretale bepaling.


Klachten


Als u het niet eens bent met de manier waarop uw gegevens worden verwerkt, kunt u verschillende acties ondernemen. U kunt hierover de initiatiefnemer aanspreken via lop.brussel@vlaanderen.be. Daarnaast kunt u ook steeds een klacht indienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit, de Vlaamse Toezichtcommissie.


Algemene informatie


We hebben het recht om het beleid te wijzigen en aan te passen. Wijzigingen en aanpassingen melden we altijd via het aanmeldingsportaal.


4. Contactgegevens


Het Agentschap voor Onderwijsdiensten (‘AGODI’),  ingeschreven in het KBO met nummer 0316.380.841 en met vestigingsnummer 2.199.317.226 waarvan de administratieve zetel zich bevindt te Koning Albert II laan 15, 1210 Sint-Joost-ten-Node


Contactpersoon van het aanmeldingsinitiatiefnemer: LOP-deskundige LOP Brussel BaO


Aangeduid door volgende schoolbesturen:


113878 GO! scholengroep Brussel Oud-Strijderslaan 200 1140 EVERE

55053 4 Winden - Basisschool Steenweg op Merchtem 9 1080 SINT-JANS-MOLENBEEK

55087 Sint-Paulusschool Baron Guillaume Van Hammestraat 20 1180 UKKEL

55129 KatOBA Naamsesteenweg 355 3001 HEVERLEE

107326 Rudolf Steinerschool Brussel Sint-Janskruidlaan 14 1070 ANDERLECHT

107359 Sint-Lukas Kunstschool Brussel Groenstraat 156 1030 SCHAARBEEK

108308 VZW Vl-Ned. Prot.-Chr. Bas. Pr.Juliana d'Oultremontstraat 19 1040 ETTERBEEK

117952 VZW Sint-Goedele Brussel Verheydenstraat 39 1070 ANDERLECHT

122416 VZW Inrichtende Macht Lucerna Industrielaan 31 1070 ANDERLECHT

131581 VZW SMDB De Schatkist Arthur Maesstraat 58 1130 HAREN

132027 VZW Ignatius scholen in Beweging Ursulinenstraat 4 1000 BRUSSEL

961871 Kath. Onderw. Brussel-Noord Leo XIII-straat 11 1120 NEDER-OVER-HEEMBEEK

961904 Erasmuscollege Richard Vandeveldestraat 4 1030 SCHAARBEEK

961912 Vrije Kath. School Schaarb.-N Rubensstraat 108 1030 SCHAARBEEK

961921 Inst. v/d H. Fam. Schaarbeek Helmetsesteenweg 216 1030 SCHAARBEEK

961979 N.K.O. Brussel N.O. John Waterloo Wilsonstraat 21 1000 BRUSSEL

962035 VZW Scheppers Anderlecht Bergense Steenweg 1421 1070 ANDERLECHT

962167 Onze-Lieve-Vrouw Sint-Jozef Pater Damiaanstraat 40 1140 EVERE

962175 H. Hart v. Maria-Instituut Oud-Strijderslaan 61_B 1140 EVERE

962225 VZW Lutgardisscholen-Brussel Zandgroeflaan 6 1160 OUDERGEM

962233 Katholiek Onderwijs Zonien Léopold Wienerlaan 32 1170 WATERMAAL-BOSVOORDE

962258 Parochiescholen Ukkel Sint-Jobsesteenweg 608 1180 UKKEL

962266 Schoolcom.Paroch.sch. Calevoet Horzelstraat 28 1180 UKKEL

962282 Schoolcom. Ndlt. St-Augustinus Sint-Augustinuslaan 16 1190 VORST

962316 Schoolcom. St-Joz.-Kapelleveld Albert Dumontlaan 1 1200 SINT-LAMBRECHTS-WOLUWE

963314 VZW OZCS West-Brabant Paul Jansonstraat 57 1020 LAKEN

129353 Gemeentebestuur van Schaarbeek Colignonplein 1 1030 SCHAARBEEK

960138 Stad Brussel - Dep. Openbaar Onderwijs Hallenstraat 4 1000 BRUSSEL

960146 Gemeentebest.Sint-Joost-Ten-Node Sterrenkundelaan 13 1210 SINT-JOOST-TEN-NODE

960153 Gemeentebestuur van Anderlecht Raadsplein 1 1070 ANDERLECHT

960161 Gemeentebestuur van Koekelberg Henri Vanhuffelplein 6 1081 KOEKELBERG

960179 Gemeentebestuur van Sint-Agatha-Berchem Koning Albertlaan 33 1082 SINT-AGATHA-BERCHEM

960187 Gemeentebestuur van Sint-Jans-Molenbeek Graaf van Vlaanderenstraat 20 1080 SINT-JANS-MOLENBEEK

960195 Gemeentebestuur van Jette Wemmelse Steenweg 100 1090 JETTE

960203 Gemeentebestuur van Evere S. Hoedemaekerssquare 10 1140 EVERE

960211 Gemeentebestuur Sint-Pieters-Woluwe Charles Thielemanslaan 93 1150 SINT-PIETERS-WOLUWE

960229 Gemeentebestuur van Vorst Pastoorsstraat 2 1190 VORST

960237 Gemeentebestuur Sint-Lambrechts-Woluwe Paul Hymanslaan 2 1200 SINT-LAMBRECHTS-WOLUWE